menu
Пам'ятки

           Дослідницька  та соціологічна робота   в 2022 році 

  Тема

Форма виконання

Термін

виконання

Виконавець

1

2

3

4

5

 

1

Читання як життєва стратегія» для різних категорій населення у бібліотеках області

Регіональне дослідження

Збір матеріалів Аналітична довідка

 

І-ІІІ кв.

ІV кв.

 

ОУНБ, публічні бібліотеки області

 

2

Книги, отримані за програмою поповнення фондів публічних бібліотек від Українського інституту книги»: стан запитів, форм популяризації, відповідність потребам різних

верств користувачів

Регіональне дослідження

Збір матеріалів Аналітична довідка

 

ІІ-ІІІ кв.

ІV кв.

 

ОУНБ, публічні бібліотеки області

 

3

 

Бібліотеки Одещини: історія і сучасність

Регіональне дослідження

Збір матеріалів

 

І-ІV кв.

ОУНБ, публічні бібліотеки області

 

4

 

«PROF визначення молоді»

Всеукраїнське соціологічне

дослідження

 

ІІ–ІІІ кв.

ОЮБ, публічні бібліотеки області

 

5

«Сучасний стан краєзнавчої діяльності бібліотек України для дітей»

Всеукраїнське соціологічне дослідження

 

ІІ–ІІІ кв.

ОДБ, працівники бібліотек

області, що обслуговують дітей

 

6

«Світ ловив мене, та не впіймав…» (до 300- річчя з дня народження Г. С. Сковороди)

Всеукраїнське соціологічне опитування

 

ІІІ–IV кв.

ОЮБ, публічні бібліотеки області

 

7

«Мультимедійні технології у секторі

професійних навичок сучасного бібліотекаря»

Всеукраїнське

соціологічне дослідження

 

ІІІ–ІV кв.

ОДБ, працівники бібліотек

області, що обслуговують дітей

8

«Незадоволений читацький попит на сучасну українську книгу в бібліотеках для дітей»

Всеукраїнський моніторинг

 

ІV кв.

ОДБ, працівники бібліотек

області, що обслуговують дітей

       


ПАМ’ЯТКА   ДЛЯ  БІБЛІОТЕКАРЯ    -   Краєзнавчий напрямок роботи      

                                                                              Обов’язкова робота бібліотекаря /згідно Положення про краєзнавчу роботу в ЦБС/:                                                                                                                  -         виділити    краєзнавчий    фонд і системно формувати у філіях краєзнавчий  фонд  про регіон;

-         організувати  та вести краєзнавчу картотеку у бібліотеці. /Краєзнавча картотека відображає як книги в цілому, окремі розділи, статті  із книг, так і публікації в періодичних виданнях, присвячені краю/;

-         надавати  користувачам довідки і різноманітні матеріали з краєзнавчої тематики. Наприклад:  документи, пов’язані з краєм своїм походженням (твори місцевого друку; книги місцевих авторів, уродженців краю - незалежно від місця їх видання);

-         популяризувати документи про край та краєзнавчу літературу, поширювати інформацію про його історичні, економічні, політичні, культурні та інші особливості;

-         проводити зустрічі з місцевими поетами та письменниками, із аматорами різного виду мистецтва та публічними людьми краю;

-         співпрацювати з учбовими закладами – ЗОШ, ПТУ і сільськими будинками культури, краєзнавчими осередками;

-         оформлювати тематичні  папки краєзнавчого змісту: папки - досьє, альбоми газетних вирізок  (формуючи їх, бібліотекар враховує такі фактори, як: читацький попит на певні теми; наявність у фонді бібліотеки книг на певну тему і повноту відображення теми в інших джерелах, присутніх у фонді; характер публікації - розгорнуті аналітичні статті; новизна фактів; багатий ілюстративний матеріал тощо);

-         надавати інформацію краєзнавчого змісту місцевим органам;

 

-         оформляти у цікавій формі  книжкові  виставки або тематичні полички краєзнавчої літератури і матеріалів краєзнавчого змісту; фототеки – колекції оригінальних фото, що ілюструють минуле та сучасне життя краю зі стислими анотаціями; вирізки фотоматеріалів, опублікованих у районній та обласній пресі – це не лише важливий фактографічний матеріал, а й покращить можливість ілюструвати бібліотечні виставки;

Для  оформлення інтер’єру бібліотеки використовувати  твори місцевих художників, майстрів прикладного мистецтва, флористичні композиції, виконані з місцевих матеріалів тощо.

 - надавати перевагу комплексним формам. До них належать : уроки народознавства, тижні та місячники популяризації краєзнавчої книги, краєзнавчі лекторії, уроки пам’яті, краєзнавчі та історико-краєзнавчі читання, зустрічі зі знатними  та творчими людьми, дослідниками історії та культури  рідного краю, літературознавцями, письменниками, літературні краєзнавчі експедиції, і ті, що їх бібліотеки  з власної ініціативи ще тільки впроваджують.

 Знайомтеся зі змістом проекту ЦБС  тут:http://velmihailivka-b.ucoz.ua/index/programi_i_proekti/0-47