Дослідницька та соціологічна робота в 2022 році
№ |
Тема |
Форма
виконання |
Термін виконання |
Виконавець |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Читання як життєва стратегія» для різних категорій населення у бібліотеках області |
Регіональне дослідження Збір матеріалів Аналітична довідка |
І-ІІІ
кв. ІV
кв. |
ОУНБ, публічні
бібліотеки області |
2 |
Книги,
отримані за програмою поповнення фондів
публічних бібліотек від Українського інституту
книги»: стан запитів, форм популяризації, відповідність потребам різних верств користувачів |
Регіональне дослідження Збір
матеріалів Аналітична довідка |
ІІ-ІІІ кв. ІV
кв. |
ОУНБ, публічні
бібліотеки області |
3 |
Бібліотеки Одещини: історія і сучасність |
Регіональне дослідження Збір матеріалів |
І-ІV кв. |
ОУНБ,
публічні бібліотеки області |
4 |
«PROF визначення молоді» |
Всеукраїнське соціологічне дослідження |
ІІ–ІІІ кв. |
ОЮБ,
публічні бібліотеки області |
5 |
«Сучасний
стан краєзнавчої діяльності бібліотек України для дітей» |
Всеукраїнське соціологічне дослідження |
ІІ–ІІІ кв. |
ОДБ, працівники бібліотек області, що обслуговують дітей |
6 |
«Світ
ловив мене, та не впіймав…» (до 300- річчя
з дня народження Г. С. Сковороди) |
Всеукраїнське соціологічне опитування |
ІІІ–IV кв. |
ОЮБ, публічні
бібліотеки області |
7 |
«Мультимедійні технології у секторі професійних навичок
сучасного бібліотекаря» |
Всеукраїнське соціологічне дослідження |
ІІІ–ІV кв. |
ОДБ, працівники бібліотек області, що обслуговують дітей |
8 |
«Незадоволений читацький попит на сучасну
українську книгу в бібліотеках для дітей» |
Всеукраїнський моніторинг |
ІV кв. |
ОДБ, працівники бібліотек області, що обслуговують дітей |
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БІБЛІОТЕКАРЯ - Краєзнавчий напрямок роботи
Обов’язкова робота бібліотекаря /згідно Положення про краєзнавчу роботу в ЦБС/: - виділити краєзнавчий фонд і системно формувати у філіях краєзнавчий фонд про регіон;
- організувати та вести краєзнавчу картотеку у бібліотеці. /Краєзнавча картотека відображає як книги в цілому, окремі розділи, статті із книг, так і публікації в періодичних виданнях, присвячені краю/;
- надавати користувачам довідки і різноманітні матеріали з краєзнавчої тематики. Наприклад: документи, пов’язані з краєм своїм походженням (твори місцевого друку; книги місцевих авторів, уродженців краю - незалежно від місця їх видання);
- популяризувати документи про край та краєзнавчу літературу, поширювати інформацію про його історичні, економічні, політичні, культурні та інші особливості;
- проводити зустрічі з місцевими поетами та письменниками, із аматорами різного виду мистецтва та публічними людьми краю;
- співпрацювати з учбовими закладами – ЗОШ, ПТУ і сільськими будинками культури, краєзнавчими осередками;
- оформлювати тематичні папки краєзнавчого змісту: папки - досьє, альбоми газетних вирізок (формуючи їх, бібліотекар враховує такі фактори, як: читацький попит на певні теми; наявність у фонді бібліотеки книг на певну тему і повноту відображення теми в інших джерелах, присутніх у фонді; характер публікації - розгорнуті аналітичні статті; новизна фактів; багатий ілюстративний матеріал тощо);
- надавати інформацію краєзнавчого змісту місцевим органам;
- оформляти у цікавій формі книжкові виставки або тематичні полички краєзнавчої літератури і матеріалів краєзнавчого змісту; фототеки – колекції оригінальних фото, що ілюструють минуле та сучасне життя краю зі стислими анотаціями; вирізки фотоматеріалів, опублікованих у районній та обласній пресі – це не лише важливий фактографічний матеріал, а й покращить можливість ілюструвати бібліотечні виставки;
Для оформлення інтер’єру бібліотеки використовувати твори місцевих художників, майстрів прикладного мистецтва, флористичні композиції, виконані з місцевих матеріалів тощо.
- надавати перевагу комплексним формам. До них належать : уроки народознавства, тижні та місячники популяризації краєзнавчої книги, краєзнавчі лекторії, уроки пам’яті, краєзнавчі та історико-краєзнавчі читання, зустрічі зі знатними та творчими людьми, дослідниками історії та культури рідного краю, літературознавцями, письменниками, літературні краєзнавчі експедиції, і ті, що їх бібліотеки з власної ініціативи ще тільки впроваджують.
Знайомтеся зі змістом проекту ЦБС тут:http://velmihailivka-b.ucoz.ua/index/programi_i_proekti/0-47