menu
Пам'ятки

           Дослідницька  та соціологічна робота   в 2020 році 

№ п/п

Найменування тем

Форма подання матеріалу

Головна організація

Термін викон.

Прим.

1.

Бібліотеки Одещини в соціальних мережах

Регіональне дослідження

Збір матеріалів

Аналітична довідка

ОУНБ, ЦБС області

І – ІІІ кв.

ІV кв.

 

2.

„Це нашої історії  рядки” /бібліотеки Великомихайлівщини «Історія і сучасність»/                              

Збір матеріалів

ОУНБ

І - ІУ кв.

 

3.

Бібліотека у фестивальному розмаїтті Одещини

Регіональне дослідження

Збір матеріалів

Аналітична довідка

ОУНБ, ЦБС області, бібліотеки ОТГ

І – ІІІ кв.

ІV кв.

 

4.

Бібліотеки Одещини: історія і сучасність

 

Регіональне дослідження

Збір матеріалів

ОУНБ, ЦБС області, бібліотеки ОТГ

І – ІV кв.

 

 

5.

«Покоління центеніалів: цінності та орієнтири»

Всеукраїнське соціологічне дослідження

ОУНБ, ЦБС області, бібліотеки ОТГ

І, ІІІ кв.

(березень – вересень).

 

      Пам’ятка «Як не стати жертвою торгівлі людьми».

Запам’ятайте і розкажіть своїм рідним та друзям про 10 правил безпеки:
1. Не вірте рекламі фірми, яка не вказує повної назви фірми, її адреси, номеру ліцензії та органу ліцензування, що її видав. Торгівці людьми можуть ввести Вас в оману, використовуючи:
а). Різноманітні фірми-посередники з працевлаштування за кордоном
б). Туристичні, шлюбні та модельні агенції, служби знайомства, агенції шоу - бізнесу
в). Оголошення, рекламу в ЗМІ та Інтернеті
г). Незнайомих людей, а часом навіть, як зазначалось вище, Ваших родичів, друзів, сусідів, знайомих.
2. Не ведіть переговори про навчання, працевлаштування чи
шлюб наодинці з агентом. Запросіть взяти участь у переговорах довірену особу – це може бути ваш юрист або хтось із Ваших близьких.
3. Перевірте, чи має фірма ліцензію на надання відповідних послуг (навчання, працевлаштування за кордоном).
4. Зв’яжіться з Посольством країни, куди Ви плануєте подорож та дізнайтесь про правила щодо працевлаштування або навчання іноземців.
5. Особисто оформлюйте пакет документів та самі сплачуйте за послуги. Це не дасть можливості торгівцям людьми втягнути Вас у боргову залежність або вчинити злочин стосовно інших осіб за Вашими документами. Не користуйтеся послугами незнайомих осіб, які пропонують Вам допомогу в оформленні виїзних документів, продовженні терміну перебування на території іноземної держави.
6. Майте на увазі:
а) Термін перебування в іноземній країні зазначено у візі.
б) Туристична чи гостьова віза не дають право
на легальне працевлаштування. Це незаконно.
в) Ви можете зіткнутися з нелегальним
становищем, експлуатацією та принизливою
депортацією із країни.
г) Обов’язково укладайте відповідний
контракт, складений зрозумілою для Вас
мовою у двох примірниках, один з яких
залишається у Вас.
д) Ніколи нікому у жодному разі не віддавайте
свої ідентифікаційні документи крім офіційних
службовців!
7. Обов’язково залиште рідним ксерокопію свого паспорта
громадянина України, закордонного паспорта, візи, контракту про навчання чи працевлаштування, свідоцтва про народження, проїзних документів та нещодавно зроблені фотографії, а також повідомте їм телефонні номери свого роботодавця, своїх друзів за кордоном, консульства (посольства) України та місця потенційного проживання.
Візьміть за правило постійно телефонувати рідним у домовлений день та час. Заздалегідь домовтесь з рідними про «кодове слово» у розмові, на випадок, якщо Ви не зможете вільно розмовляти по телефону, перебуваючи під чиїмось наглядом.
8. Зробіть та тримайте при собі копії національного та
закордонного паспортів. Це значно спростить процедуру відновлення документів для повернення в Україну.
9. Не ставте себе в залежне положення, приймаючи подарунки або позичаючи гроші.
10. Якщо Ви опинилися у скрутному становищі за межами
України, звертайтеся по допомогу до:
а) Посольства або Консульства України у країні Вашого перебування, де Вам допоможуть отримати документи, що засвідчують Вашу особу, і повернутися на Батьківщину.
б) Національного товариства Червоного Хреста або Червоного Півмісяця, де Вам можуть надати можливість відновити зв’язок з рідними та повідомити їм про своє скрутне становище.
в) Міжнародних, громадських, благодійних організацій, де Ви також зможете отримати допомогу та підтримку.
г) Заздалегідь підготуйте та тримайте при собі перелік організацій, із зазначенням адреси та номерів телефонів, що працюють у сфері протидії торгівлі людьми.
Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації
0 800 500 335 або 386 (короткий номер з мобільного).#Як_нестатижертвоюторгівлі

ПАМ’ЯТКА   ДЛЯ  БІБЛІОТЕКАРЯ    -   Краєзнавчий напрямок роботи      

                                                                              Обов’язкова робота бібліотекаря /згідно Положення про краєзнавчу роботу в ЦБС/:                                                                                                                  -         виділити    краєзнавчий    фонд і системно формувати у філіях краєзнавчий  фонд  про регіон;

-         організувати  та вести краєзнавчу картотеку у бібліотеці. /Краєзнавча картотека відображає як книги в цілому, окремі розділи, статті  із книг, так і публікації в періодичних виданнях, присвячені краю/;

-         надавати  користувачам довідки і різноманітні матеріали з краєзнавчої тематики. Наприклад:  документи, пов’язані з краєм своїм походженням (твори місцевого друку; книги місцевих авторів, уродженців краю - незалежно від місця їх видання);

-         популяризувати документи про край та краєзнавчу літературу, поширювати інформацію про його історичні, економічні, політичні, культурні та інші особливості;

-         проводити зустрічі з місцевими поетами та письменниками, із аматорами різного виду мистецтва та публічними людьми краю;

-         співпрацювати з учбовими закладами – ЗОШ, ПТУ і сільськими будинками культури, краєзнавчими осередками;

-         оформлювати тематичні  папки краєзнавчого змісту: папки - досьє, альбоми газетних вирізок  (формуючи їх, бібліотекар враховує такі фактори, як: читацький попит на певні теми; наявність у фонді бібліотеки книг на певну тему і повноту відображення теми в інших джерелах, присутніх у фонді; характер публікації - розгорнуті аналітичні статті; новизна фактів; багатий ілюстративний матеріал тощо);

-         надавати інформацію краєзнавчого змісту місцевим органам;

 

-         оформляти у цікавій формі  книжкові  виставки або тематичні полички краєзнавчої літератури і матеріалів краєзнавчого змісту; фототеки – колекції оригінальних фото, що ілюструють минуле та сучасне життя краю зі стислими анотаціями; вирізки фотоматеріалів, опублікованих у районній та обласній пресі – це не лише важливий фактографічний матеріал, а й покращить можливість ілюструвати бібліотечні виставки;

Для  оформлення інтер’єру бібліотеки використовувати  твори місцевих художників, майстрів прикладного мистецтва, флористичні композиції, виконані з місцевих матеріалів тощо.

 - надавати перевагу комплексним формам. До них належать : уроки народознавства, тижні та місячники популяризації краєзнавчої книги, краєзнавчі лекторії, уроки пам’яті, краєзнавчі та історико-краєзнавчі читання, зустрічі зі знатними  та творчими людьми, дослідниками історії та культури  рідного краю, літературознавцями, письменниками, літературні краєзнавчі експедиції, і ті, що їх бібліотеки  з власної ініціативи ще тільки впроваджують.

 Знайомтеся зі змістом проекту ЦБС  тут:http://velmihailivka-b.ucoz.ua/index/programi_i_proekti/0-47                                                                                                                                                              Провідний методист ЦБС –О.В.Бойченко-

 

        Краєзнавчий напрямок роботи

                               Пам’ятка

                Обов’язкова робота бібліотекаря :

               /згідно Положення про краєзнавчу роботу в ЦБС/

 

-         формувати у філіях краєзнавчий  фонд  про регіон;

 

-         організувати  та вести краєзнавчу картотеку у сільській бібліотеці;

 

-         надавати  користувачам довідки  краєзнавчої тематики;

 

-         популяризувати документи про край та краєзнавчу літературу, поширювати інформацію про його історичні, економічні, політичні, культурні та інші особливості;

 

-         проводити зустрічі з місцевими поетами та письменниками, із аматорами різного виду мистецтва та публічними людьми краю;

 

-         співпрацювати з учбовими закладами - /школою/, сільськими будинками культури та краєзнавчими осередками;

 

-         оформлювати тематичні  папки краєзнавчого змісту;

 

-         в и д і л и т и    к р а є з н а в ч и й    ф о н д ;

 

-         надавати інформацію краєзнавчого змісту місцевим органам;

 

-         оформляти  книжкові  виставки або полички краєзнавчої літератури та матеріалів краєзнавчого змісту.